Summa sidvisningar

tisdag 27 januari 2015

Sjukt

Sonen  har varit sjuk... Ett anfall, kass mage och snorig näsa...Kass aptit och så trött så trött. Igår lite piggare samt extremt Uppvarvad.  Fastnat i hysteriska skratt och vill gärna peta på alla här.  I morgon blir det iaf skola för honom... Sen är det korttids till söndag oxå... Har varit på apoteket idag o hämtat ytterligare en medicin mot epilepsin.  Vi ska sätta in den och ta bort en annan när han kommit upp i fulldos på den nya... Så just nu fyra mediciner mot epilepsin.  Plus akutmedicin att ge vid anfall... Den hämtade jag oxå ut idag.  Dock lite extraturer och snabbt springa bort till Vårdcentralen o be om ett akutrecept då han ska ja klysma... Läkaren på ronden grån när vi var inlagda i julas hade skrivit ut stolpiller.... Egentligen är det habiliteringen som skriver ut hans mediciner.... Men nu löste det sig sålänge. Sen löste jag även ut antihistamin till lillasyster som har vattkoppor.... Det ska lindra klådan.... De tre äldsta hade vattkoppor 2003 o jag hade som sexåring.  Så bara lillan född -12 som har det här. Tacksam för det då sonen nog haft ett helvete om han åkt på det nu... Annars har det varit lite viktiga samtal på attgöralistan och de är avbockade nu... De två yngsta sover nu och gymnasieunngdomarna är uppe o pluggar/surfar. Blir nog sova för dem om en stund... Själv varvar jag ner vid tvn till En Vampyrs bekännelser.  Detta inlägg är gjort via mobil och eventuella stavfel fixar jag via datorn i morgon!  Ha en fin kväll och sov gott!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar