Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

10 juni 2009

Vilket dygn det blev….

Lilla lilla gubben…. Du har varit så arg, så frustrerad… Varför?
Han var lite arg innan vi kom i väg igår, taxin hämtade oss hemma 06.45 men han fick åka i body och med filt… han slängde av kläderna han fick på sig på morgonen… resan in gick bra och han var lugn o go fram till vi fick komma in o förbereda han… då kastade han lite saker men lugnade sig lite då han fick sitta i vagnen…  Vagnen fick följa med in i operationssalen och jag fick hålla masken mot ansiktet på han tills han somnade.. Sen fick jag gå ut när de lagt han på operationsbordet… De tog ut röret, tog lite blodprover och tandläkaren tittade igenom alla tänder på han och allt såg bra ut… Sen fick jag komma in o klippa han med trimmer medans han var sövd, det är inte alltid så lätt o klippa han så jag hade med trimmer o frågade om det gick bra… Så nu är han nyklippt o fin :-)
Uppvaknandet var ju inte så kul… när han började vakna till ville han inte ligga still o började klättra runt o ville absolut inte vara kvar i det lilla rummet vi fick vara i… Han ville sitta i vagnen o det fick han…  Man märkte på han att han fortfarande var påverkad av narkosen och han frågade efter byggisar… Jag tolkade det som att han ville hem till sin säng, och det tyckte läkaren att det nog var det bästa med, hem till sin lilla trygga vrå… 
 Gick ner till entrén för att ringa efter taxi och där började det spåra ur…. Han viste inte vad han ville, sitta vagnen, inte sitta vagnen, hålla handen o försöka slita o bita sig loss, och så höll han på tills taxin kom…. Han bet sönder sin läpp och min högerhand… Han blödde en del från läppen och folk som gick förbi tittade en hel del… fast ingen sa ngt… förutom en sköterska som tyckte det såg kallt ut för han i bara body…. Men jag sa det, att han bara slängt av sig kläderna om o om igen… o filten vi hade med ville han inte heller ha på sig…. Resan hem gick rätt bra, han blev lite arg tre korta stunder bara, o slog på mig lite, men då hade vi inte så långt kvar hem…
Väl hemma sen trodde jag att han skulle lägga sig o sova lite, få sin välling med morgondosen av medicinerna han ska ha… Men han bara kastade flaskan, om o om o om igen…. så han fick inte i sig sin medicin… Jag kontaktade hab o frågade hur jag skulle göra under eftermiddagen o kvällsmedicinen.. De sa jag skulle hoppa morgondosen o ge kvällmedicinen som vanligt… Jag fick i han lite vatten o en macka under eftermiddagen i går o några plättar på kvällen… Men sen när det var dags för välling o medicin igen så var det tvärstopp, jag vet inte hur många gånger jag gav han flaskan igår kväll, försökte med välling först, men den flög hela tiden, sen försökte jag med vatten o medicin men det flög det med…. Höll på fram till två i natt o försöka ge han flaskan, men det gick inte… sen gick han o hämtade flaskan själv o la sig… o jag trodde att JA, NU TAR HAN DET…. o jag gick o la mig….
vid fem i morse vaknade jag av att han stod i sitt rum o gnydde o gnällde… o flaskan låg på golvet o han hade inte druckit upp det… Jag ringde in till barnmot o frågade hur jag skulle göra…. Jag hade ju inte fått i han alvedon heller o han kan ju vara lite öm efter de plockade röret, o hans epilepsimediciner blir jag ju orolig över om han inte får i sig… Blöjbytena har bara varit kaos sista dygnet med… Men han hade bajsat i morse så var tvungen o byta och då passade jag på o ge en supp… han blev ju inte glad, men jag fick i den iaf…  De ringde från barnmot före sju igen o frågade hur det gick… men han fortsatte ju gny o ville inte sova, dricka eller äta….De skulle prata med minstingens läkare o be att han hörde av sig… Han sov inget på hela dagen i går, bara vilade emellanåt…. sov inget i natt…
Jag ringde efter hjälp här i morse för att komma i väg o handla lite saft o korv o köttbullar för att se om jag kunde få i han medicinen på det sättet… O JA, JAG FICK I HAN MORGONMEDICINEN i dag, vad gött det var… med lite saft o lite bokläsning av de som var snälla o kom hit o hjälpte mig i morse TACK TACK TACK till er!!!!!
Sen har han sovit sovit o sovit…. Fram till 17 ungefär… då var han go o glad… åt två mackor, 12 köttbullar och drack mer än två flaskor vatten…. :-) Känns bra…. Sen efter jag tvättat av han så blev han lite arg när jag erbjöd pussel, han visade att han ville in på rummet och nu har han varit där inne en stund, men lugn o go o inget gnyende eller kastande… :-)
Skönt han mår bättre!
Ha det gott alla!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar