Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

28 augusti 2009

Nu är han hemma igen….

… efter två dagar på korttids…. Han var lite blek när jag hämtade han, får se om det är ngt på g eller om det är övergående…. Var lite arg precis när jag hämtade men det gick snabbt över…Eller irriterad är nog mer rätt ord… Gick bra på promenaden hem med… Är ca en kilometer… jag har kommit på att han är så inne i att se vad som händer runt i kring han när man är ute o går, så pratar man med han då så stör man honom… O då sätter han sig ofta o vägrar gå… Så i nuläget är det bättre att bara gå på o låta han ta in världen, prata kan vi göra hemma sen, :-) det lilla han nu pratar… Men låter mkt gör han, leker med ljud, rabblar ord ibland… O när telefonen ringer ropar han HEJ HEJ HEJ innan man hinner svara… det tycker jag är kul… Han har snappat upp så mkt men visar det inte så ofta så man blir jätteglad de ggr han visar det…
Och nu när vi kom hem så gick han in på sitt rum, så som han alltid gör… Men denna ggn haspade jag inte grinden, vilket han helst oftast vill att jag gör… Men iaf, han lekte där inne en stund o jag satt här vid datorn… Sen hör jag hur han öppnar grinden o går in i köket o tänder lampan…(det gör han alltid när han är i köket) sen kommer han med ett leende på läpparna o tar min hand, o vill att jag följer med (han säger det inte men jag vet ändå) Släpper taget halvvägs mot köket o går vidare… Inne i köket sen går han till stolarna (vi har dem staplade i ett hörn) o visar att han vill ha hjälp med att få ner en stol…. När han satt sig så frågar jag: vill du ha flingor eller macka? Han blir först lite irriterad men säger sen: Flingor!!! Så jag gör i ordning det till han o sen när han fått det så säger han: Vatten!!! Blir så glad när han kan uttrycka sig… :-) Så han fick sin flaska med vatten…. Lät han sitta själv i köket… Ibland behöver han också få vara ifred, men man lyssnar ju extra noga… Sen hörde jag hur han tog sin tallrik o ställde den på bänken… Jag gick dit o han tog min hand o ville jag skulle följa med in på rummet :-) Det händer inte ofta, för det är hans space o där vill han få vara ifred… Funkade bara att jag var där inne en dryg minut, men han ville ju ha med mig där inne, även om det bara var en kort stund… Men nu leker han med sina byggisar där inne o går runt o plockar…. O jag sitter här o ler…. :-)
Ha det gott alla!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar