Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

10 maj 2009


Min hjärna är trött


Nu ligger minstingen och dricker sin välling… Varit en blandad dag idag… Tog en långpromenad på två timmar med vagnen efter frukosten… Det var gött i solen… även om det var lite blåsigt… När vi var hemma igen sen så var det full rulle på minstingen här… mkt pusslande, och skutt och spring… Han fick vara på sitt rum medans jag fixade lunchen… då passade han på att klä av sig alla kläder och pinka på sin rutchkana så det rann ner på golvet… så fick torka av och förklara för han att först klä på sig och sen äta… Så han klädde snällt på sig och fick mat, kycklinggryta och couscous… Han åt med god aptit :-)
Efter maten så var han ute med sin syster en liten stund på baksidan här och busade lite… Men han ville in och pussla igen… Sen har hans syrra bråkat och försökt irritera han för fullt hela eftermiddagen för att hon var uttråkad… INTE så kul tycker jag, och inte han heller… Han valde att vara på sitt rum igen och ha kisskalas ett par gånger till medans jag fixade kvällsmaten här…. Jag satte på han en pyjamas med knäppning i ryggen, tröttnade på kisseriet… Han är snabb på att slänga fram snoppen och kissa lite här och var… Kul tycker han att det är med, då han ofta får en reaktion…  Får sy om lite fler T-shirtar till bodies tror jag… Men det har iaf inte varit något bajskladd på ett tag, vilket jag är tacksam över…
Nu skuttar han runt i sitt rum igen… Ska bli spännande att se när han somnar ikväll, men klockan är strax halv tio, så det blir nog rätt sent skulle jag tro… Han har somnat en del framåt 23 sista tiden… normalt brukar han sova framåt halv nio, nio… Enstaka gånger har ju hänt framåt ett på natten… men det var längesedan nu…
Ska ta och röja av lite här nu ikväll, orkar inte se disken i morgon bitti.. Och hallen är full med Duploklossar… Bara att plocka på här… De kommer från hab i morgon vid nio och ska kolla lite inför bostadsanpassning…  Ska se om vi kan säkra hans rum lite mer, okrossbart fönster har han redan, men lite otäckt med eluttagen där inne och termostaten… Den har han redan slitit bort en gång innan så vaktmästarn fick komma hit och flytta upp den en bit… men nu har han ju vuxit en del… 
Ha det gott alla!!!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar