Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

16 juni 2009

Önskar jag kunde förstå det jag inte förstår….


Lilla lilla gubben…. Vad jag önskar jag kunde förstå vad det är som blir fel i bland, vad det är som stör dig och inte är som du vill….
I morse gick det jättebra o komma i väg till skolan, ett kort utbrott i frukosten bara, men det var snabbt överstökat igen… Vägen till skolan gick utan problem…. Go o glad o massa slängpussar…. På bra humör när vi kom fram med…. men blev lite arg innan jag hann gå där i från….  Hade varit ok i skolan idag… men mkt kastande….  Jag var nere o hämtade han vid ett och det var nog en av de värsta hempromenaderna vi haft…. Han kastade sig på marken flera gånger om, bet mig, sparkade, snurrade runt runt runt för att försöka komma loss o skrek o var ledsen…. Hade tänkt o handla på vägen hem, men insåg snabbt att det inte skulle funka…  Det gör såååå ont i mig när han mår så här…. Jag kan ta att han biter så jag blöder…. Det gör mer ont i själen att han inte mår bra….  Väl hemma sen så hann vi knappt in innan sakerna började flyga runt här, han var bara sååå ledsen… o jag vet INTE varför…
Han fick vara på sitt rum o jag satte mig utanför och läste Totte städar… tredje gången jag läste den började han varva ner o le lite o titta intressant på bilderna….  Han fick vara i fred där inne o mådde gott, efter en stund hör jag det tramsiga skrattet o hoppandet som jag förknippar med nakenfis o kisseri… O jag hade rätt…. men han hade bajsat på golvet med… men inte KLADDAT ut det, vilket jag är tacksam över…  Det blev duschen för han… Storasyster fick passa där inne medans jag skurade rent o torkade upp där inne… bäddade rent med, var några enstaka fläckar på lakanet… Sen fick han body på sig…. O han har velat vara på rummet hela dagen… Han fick komma ut för o äta mellanmål… men han bara kastade saker o sprang runt här, så det fick bli mellanmål på rummet… O sen bajsade han igen fast i blöjan då…. det har han gjort några gånger under kvällen här o blöjbytena har varit kaos… kastar o biter….. drar mig i håret…. Vad är FEL????? Vad är det jag inte förstår, vad är det han vill förmedla? Eller mår han bara inte bra? När det var dags för kvällsmat så försökte jag igen o få han o sitta i köket… men det blev samma sak igen…  Så han fick äta på sitt rum….  Och det är INTE så jag vill ha det….  Han har bett om sina byggisar många  gånger idag, men de har bara flugit lika fort igen…  Han har faktiskt gett mig några goa pussar idag… trots KAOSET  som varit….  Det gör att man orkar med… Men visst, jag är trött, psykiskt trött…. Men det går upp o ner med orken ibland… Glad att Korttids finns… Skulle nog inte stått upp vid det här laget annars… Fast ibland känns det som man är en urvriden disktrasa…
Minstingen är en goding… men han har svårt o uttrycka sig med ord…  Jag känner mig otillräcklig ibland…. Jag vill kunna förstå… Känns ju som att det är min uppgift o göra det… Jag är ju hans mamma….
Nu luktar det som det är dags o byta blöja igen… vällingen har han redan druckit i kväll här….(trodde jag ja)
Jag funderar vidare… o kämpar på…. 
Ha det gott alla!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar