Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

12 maj 2009

Mammas lilla pissenisse…..


Det blev röja och greja i trädgården efter jag lämnat i skolan idag…  Absolut inte det roligaste jag vet… men solen sken ju iaf…  :-) Sen blev det lunch innan jag hämtade igen vid ett… Sen har det varit full rulle här… Han har kommit in i en period där han fastnat i ett beteende igen, och just nu är det att springa o ta av sig kläderna och pinka… Och skrattar för fullt… han har ju byggt lite lego och pusslat med, men det har inte varit nummer ett idag… efter tredje gången tog jag på han en hopsydd pyjamas igen… sen satt jag i tele en stund… och när jag går o kollar han igen så har han lyckats få av den o pinkat på golvet igen… Vet inte hur han lyckades med det…  Så moppen åkte fram… fick skura med han i rummet… funkade ju sådär, men det blev gjort iaf… men jag blev dragen i håret, hoppad och klängd på och fick lite smällar… Han kastade ner kudde o täcket på golvet med under tiden…  Men iaf, skurat blev det… sen på med ny blöja o pyjamas igen, o nu har han behållt den på, hoppas han inte lyckas få av den igen… Sutiit o sytt en body  ikväll här och när han är på korttids nästa gång så ska jag sy ihop ett par dressar och sommarset med… Det är så frustrerande med en massa extrajobb som blir… det räcker med att inte ha koll bara ett par sekunder så är han i full fart med ngt… Han är ju alltid under uppsikt… det enda stället jag inte har stenkoll är ju när han är på sitt rum… men där är det så pass anpassat för hans säkerhet…och det är grind där också… så han kommer ingen vart heller…
Kommer i håg en morgon grannen ringde på 05.20 o sa: du vet om att din son är ute o springer va? Det var innan vi fick inhägnad trädgård och efter det satte vi haspar på dörrarna här… Han är helt oberäknelig, noll koll på faror och man måste alltid ligga steget före…
Så även om dagen idag inte varit en av de värsta, så har den iaf varit påfrestande och jag är väldigt trött…  Och man får vara trött och ledsen ibland…  Måste få gråta ut, för att orka vidare…  Jag tycker jag är en rätt bra mamma, men långt ifrån perfekt… Och även jag har mina dåliga dagar och tålamodet är inte alltid på topp…
Ha det gott alla!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar