Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2015

24 maj 2009

Helgen blev ok…..

…Trots att det i fredags på väg hem inte var någon höjdare… Gick in i affären och handlade bara tre småsaker och vid kassan där inne började han kasta saker och slänga sig och sparka… Jag fick dra ut han där ifrån och sa till han att vi skulle gå hem, men han sparkade till en tants kundvagn innan vi han ut och hon blev lite fundersam, sen var han nära att slå till en annan tant innan vi kom ut… Väl ute började han slänga och kränga för fullt och ville komma loss, men jag höll han i handen, man får inte släppa han, som jag skrivit innan….  Han bet mig om och om igen, o jag fick byta hand ett par gånger… Han blev blodig runt munnen, men det var inte han som blödde, det var mina händer…. Men det såg nog otäckt ut där vi stod…. Kom fram en kvinna o började fråga saker o ville försöka prata med minstingen… Men han svarade ju inte… hon tog tag i hans haka o försökte prata med han men då försökte han bita henne med…. Jag sa till henne att han har autism o att han hade en dålig dag… Vet inte hur mkt hon tog till sig… Till slut fick jag ialla fall upp han på benen o han började gå… fast det blev en del duster till innan vi kom iväg och han gick snällt resten av vägen…. Jag är glad att det regnade, för jag grät… Det är jobbigt när han mår så… Visst, jag har fortfarande ont i händerna… En del sår blev rätt djupa… men det känns mest inombords…. Man önskar han kunde sätta ord på vad som är fel i stället för att agera så som han gjorde…. Men nu är det som det är… Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig, det är inte därför jag berättar om detta… Jag vill försöka få folk att förstå hur det kan vara och jag vill även skriva av mig….  Livet med autism är jobbigt, det är mkt kämpa…. men skulle inte vilja byta…. Han ger så mkt… och resten av helgen har han varit så go och glad…. Men vi har inte hittat på så mkt… då jag haft väldigt ont i händerna… och han har även åkt på öroninflamation igen, så nu kör vi örondroppar i vänster öra igen….
Ha det gott alla!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar